The Voice is het meest succesvolle talenten tv programma wereldwijd.
In 2017 wordt voor het eerst een uitgebreid, engelstalig, en interactief document gemaakt met daarin een beschrijving van de meest belangrijkste creatieve elementen en ideeën van The Voice of / The Voice Kids. Dit document wordt verstuurd naar alle licentiehouders van het format ter ondersteuning van hun lokale productie. Het 55 pagina tellende document bevat naast informatie, foto's en uitleg over de specifieke creatieve elementen en ideeen van het format vooral vele videoclips (40+) met voorbeelden.
De editie van 2017 markeert de eerste zeer uitgebreide opzet van dit document en bevat naast de belangrijkste updates van het afgelopen jaar ook een opsomming van de belangrijkste creative elementen sinds de start, in Nederland in 2010, van het tv format. Tevens bevat het document een uitgebreid sponsoring, marketing en social media hoofdstuk m.b.t. het The Voice format.
Bovenstaande videoclip komt uit de editie van 2017, uit het hoofdstuk The Voice Kids.
De bijbehorende tekst bij de video is:
"TEAM CADEAUS"
"The Voice Kids coaches kunnen vele tacktieken gebruiken om ervoor te zorgen dat het kind voor hem/haar kiest.
Veel coaches hebben een team cadeau geintroduceerd. Als een talent een specifiek coach heeft geselecteerd dan ontvangt het talent van deze coach een team cadeau. Zodoende wordt ook de teambuilding versterkt. Zo'n team cadeau kan bijvoorbeeld een petje, ketting of een t-shirt zijn. We moedigen dit aan omdat het daarmee ook een onderscheidend verschil is met de volwassen versie van The Voice. Klik op onderstaande videolink voor verschillende voorbeelden."
Jaar
|
: 2017
|
Functie
|
: Productie, samenstelling, regie
|